Popis aktivity

Chráňme si prírodu

 

Funkcia: zaviesť environmentálnu výchovu do výchovno – vzdelávacieho procesu školu od 1. až po 9. ročník prostredníctvom využitia medzipredmetových vzťahov na hodinách Prvouky, vlastivedy, prírodopisu, výtvarnej výchovy a  technickej výchovy.

 Čas: 21 mesiacov

 Vstupy: interní pedagogickí zamestnanci školy pre 1. a 2. stupeň,

 Metóda: implementácia environmentálnej výchovy prostredníctvom medzipredmetových vzťahov, zážitková metóda, projektová metóda,

 Výstup –Vtáčie búdky,

Pracovné listy „Chránené živočíchy“

„Sušený herbár vs. Elektronický“

Žiacke projekty

Výtvarné kolekcie

Výstavy a nástenky k tematike životného prostredia

 Činnosti: 

Technická výchova:

-          skrášľovanie okolia školy – pracovné činnosti

-          čistenie rieky Skaliťanky v areáli školy

-          natieranie lavíc v triede

-          zhotovenie vtáčej búdky a jej vyvesenie

 Prírodoveda, Prírodopis, Biológia: (ročníky 1,2,3,4,5,6)

-          poznávanie chránených živočíchov Slovenska

-          spracovanie žiackych pracovných listov k zvolenej téme chránených živočíchov prostredníctvom IKT

-          poznávanie chránených živočíchov regiónu Kysuce

-          spracovanie žiackych pracovných listov k zvolenej téme pomocou IKT

-          poznávanie a zber liečivých rastlín, spracovanie zozbieraného materiálu nielen sušením (tvorba sušených herbárov) – 1 skupina žiakov  ale i modernou technikou (tvorba el. herbára) – 2 skupina žiakov

-          starostlivosť o svoj kvet v triede, presádzanie, rozmnožovanie izbových rastlín (v ročníkoch 1 – 4)

-          poznávanie stromov v areáli školy, tvorba fotodokumentácie a následne žiackych projektov

-           poznávanie chránených rastlín regiónu Kysuce a Slovenska

 Výtvarná výchova: (ročníky 5 – 6)

-          tvorba násteniek na zvolené témy ako napr. Deň zvierat, ročné obdobia, chránené rastliny a živočíchy, Živočíchy regiónu Kysuce, k témy Ochrany prírody a pod.

-          tvorba fotodokumentácií a ich spracovanie pre tvorbu násteniek

-          vyhľadávanie, triedenie a spracovanie informácií a materiálov pomocou moderných školiacich materiálov a potrieb

-          využitie odpadového materiálu pri tvorbe násteniek

-          výtvarné spracovanie prírodného materiálu

-          tvorba kolekcií listov stromov z areálu školy

 cieľová skupina: žiaci primárneho a nižšieho sekundárneho vzdelávania, ročník 1 – 6., počet žiakov 172, rozdelenie na dievčatá 93 a chlapcov79, počet integrovaných 5