Popis aktivity
Chráňme si prírodu
Funkcia: zaviesť environmentálnu výchovu do výchovno – vzdelávacieho procesu školu od 1. až po 9. ročník prostredníctvom využitia medzipredmetových vzťahov na hodinách Prvouky, vlastivedy, prírodopisu, výtvarnej výchovy a technickej výchovy.
Čas: 21 mesiacov
Vstupy: interní pedagogickí zamestnanci školy pre 1. a 2. stupeň,
Metóda: implementácia environmentálnej výchovy prostredníctvom medzipredmetových vzťahov, zážitková metóda, projektová metóda,
Výstup –Vtáčie búdky,
Pracovné listy „Chránené živočíchy“
„Sušený herbár vs. Elektronický“
Žiacke projekty
Výtvarné kolekcie
Výstavy a nástenky k tematike životného prostredia
Činnosti:
Technická výchova:
- skrášľovanie okolia školy – pracovné činnosti
- čistenie rieky Skaliťanky v areáli školy
- natieranie lavíc v triede
- zhotovenie vtáčej búdky a jej vyvesenie
Prírodoveda, Prírodopis, Biológia: (ročníky 1,2,3,4,5,6)
- poznávanie chránených živočíchov Slovenska
- spracovanie žiackych pracovných listov k zvolenej téme chránených živočíchov prostredníctvom IKT
- poznávanie chránených živočíchov regiónu Kysuce
- spracovanie žiackych pracovných listov k zvolenej téme pomocou IKT
- poznávanie a zber liečivých rastlín, spracovanie zozbieraného materiálu nielen sušením (tvorba sušených herbárov) – 1 skupina žiakov ale i modernou technikou (tvorba el. herbára) – 2 skupina žiakov
- starostlivosť o svoj kvet v triede, presádzanie, rozmnožovanie izbových rastlín (v ročníkoch 1 – 4)
- poznávanie stromov v areáli školy, tvorba fotodokumentácie a následne žiackych projektov
- poznávanie chránených rastlín regiónu Kysuce a Slovenska
Výtvarná výchova: (ročníky 5 – 6)
- tvorba násteniek na zvolené témy ako napr. Deň zvierat, ročné obdobia, chránené rastliny a živočíchy, Živočíchy regiónu Kysuce, k témy Ochrany prírody a pod.
- tvorba fotodokumentácií a ich spracovanie pre tvorbu násteniek
- vyhľadávanie, triedenie a spracovanie informácií a materiálov pomocou moderných školiacich materiálov a potrieb
- využitie odpadového materiálu pri tvorbe násteniek
- výtvarné spracovanie prírodného materiálu
- tvorba kolekcií listov stromov z areálu školy
cieľová skupina: žiaci primárneho a nižšieho sekundárneho vzdelávania, ročník 1 – 6., počet žiakov 172, rozdelenie na dievčatá 93 a chlapcov79, počet integrovaných 5